Digitalisoinnin hyödyntäminen myynnissä ja markkinoinnissa: EQUA

EQUA on Suomalainen, kovaa vauhtia kansainvälistyvä, yksilöllisiä karsinoita ja ratsastuskeskuksia valmistava yritys. Equan toimialalla ostotapahtumien määrä on pieni, mutta yksittäisen ostoksen summa voi olla mittava. Tämän vuoksi yksilöllinen palvelukokemus on nähty tärkeäksi heti alusta alkaen. 

Kuinka näyttää asiakkaalle yksilöity ja arvokas tuote, jota ei ole vielä olemassa?

Hyvin nopeasti huomasimme, että 3D-mallinnukset ovat tehokas tapa tuottaa materiaalia useampaan käyttötarkoitukseen. Tarkkaan digitalisoitu tuote taipuu hyvin nopeasti asiakkaan visioon ja variaatioiden suunnittelu on tehokasta.

Digitaalisia ratkaisuja myynnin ja markkinoinnin tueksi.

Karsinan etuseinän 3D-visualisointi
3D-visualisointi asiakkaan suunnitelmasta
Tuotteiden digitalisointi, tuotekuva, tuotevariaatiot 3
Digitaalisia tuotevariaatioita.

Tuotevariaatioita

Erilaisten materiaalien, lisätarvikkeiden ja somisteiden visualisointi on tehokasta digitaalisesti. Havainnekuvat ovat selkeä apu valmistuksessa sekä myynnissä. 

Interaktiivinen tuoterakennin.

EQUA halusi helpottaa asiakkaidensa suunnittelutyötä ja tehostaa myyntiä uudella työkalulla. Rakentimeen on otettu vaikutteita auto ja vaateteollisuuden ratkaisuista. Prototyyppi suunniteltiin Adobe XD:ssä.

Vuonna 2019 vastaavaa toteutusta ei ollut hevosurheilun puolella nähty. Tällä hetkellä käyttöliittymä on kuitenkin jo päivityksen tarpeessa.

https://www.equaseries.com/fi/suunnitteluohjelma/

Equa interaktiivinen tuoterakennin
Interaktiivinen tuoterakennin
Tuotekatalogi, tuotekuvasto
EQUA tuotekuvasto

Tuotekuvastot

Samat 3D-mallit toimivat pohjana markkinoinnille, eikä tuotekuvastot ole tästä poikkeus. Tuotekuvien lisäksi vastasin myös taitosta ja visuaalisten elementtien suunnittelusta. 

Yksilöityjä ulkoasuja ja asiakaskokemuksia.

Hevoskarsinan etuseinä
Asiakkaan suunnitelman mukaan yksilöity tuote

Arvokkaiden tuotteiden kohdalla on selkeää, että yksittäiseen asiakkaaseen panostetaan isosti. Digitalisoidut tuotteet ovat osoittautuneet tehokkaiksi hyvän asiakaskokemuksen välittäjiksi. Yksilöidyn vaihtoehdon jälkeen on hankala palata varastotuotteeseen. 

Projekti lisäsi kiinnostusta digitaalisen kokemuksen suunnitteluun ja tiivis yhteistyö kehittäjän kanssa oli erittäin arvokasta. 

Lisää käyttäjäkokemuksen suunnittelua ja toteutuksia löydät näistä projekteista:

Tuotannon tiedostojen hyödyntäminen Vesivek Oy:n markkinoinnissa >

Oma Sänky Oy:n digitaalinen palvelumalli >

Tuotetta
0
Heinäpaalia
0
Tuotevariaatiota
+ 0
Vuotta
Illustr8 logo
+358445775087
antti@illustr8.fi
Toimivia ja erottuvia asiakaskokemuksia.