EQUA on Suomalainen, kovaa vauhtia kansainvälistyvä, yksilöllisiä karsinoita ja ratsastuskeskuksia valmistava yritys. Equan toimialalla ostotapahtumien määrä on pieni, mutta yksittäisen ostoksen summa voi olla mittava. Tämän vuoksi yksilöllinen palvelukokemus on nähty tärkeäksi heti alusta alkaen.
Kuinka näyttää asiakkaalle yksilöity ja arvokas tuote, jota ei ole vielä olemassa?
Hyvin nopeasti huomasimme, että 3D-mallinnukset ovat tehokas tapa tuottaa materiaalia useampaan käyttötarkoitukseen. Tarkkaan digitalisoitu tuote taipuu hyvin nopeasti asiakkaan visioon ja variaatioiden suunnittelu on tehokasta.
Digitaalisia ratkaisuja myynnin ja markkinoinnin tueksi.
Interaktiivinen tuoterakennin.
EQUA halusi helpottaa asiakkaidensa suunnittelutyötä ja tehostaa myyntiä uudella työkalulla. Rakentimeen on otettu vaikutteita auto ja vaateteollisuuden ratkaisuista. Prototyyppi suunniteltiin Adobe XD:ssä.
Vuonna 2019 vastaavaa toteutusta ei ollut hevosurheilun puolella nähty. Tällä hetkellä käyttöliittymä on kuitenkin jo päivityksen tarpeessa.
Arvokkaiden tuotteiden kohdalla on selkeää, että yksittäiseen asiakkaaseen panostetaan isosti. Digitalisoidut tuotteet ovat osoittautuneet tehokkaiksi hyvän asiakaskokemuksen välittäjiksi. Yksilöidyn vaihtoehdon jälkeen on hankala palata varastotuotteeseen.
Projekti lisäsi kiinnostusta digitaalisen kokemuksen suunnitteluun ja tiivis yhteistyö kehittäjän kanssa oli erittäin arvokasta.
Lisää käyttäjäkokemuksen suunnittelua ja toteutuksia löydät näistä projekteista:
Tuotannon tiedostojen hyödyntäminen Vesivek Oy:n markkinoinnissa >